Народознавчий гурток "Майстренята"
Невичерпним джерелом пізнання народної краси є народознавство (історична наука, що вивчає культуру й побут народів світу, їх походження, розселення та культурно-побутові взаєминию). Адже немає талановитішого вихователя, ніж рідна земля та її народ. Народна творчість, фолькльор, традиції – це характерні народні вчителі.
Народознавтво розвиває у дітей моральні, патріотичні, естетичні, творчі задатки. Складно переоцінити виховну силу народної казки, пісні, вишиванки, які є найважливішими засобоми розвитку соціального індивідума нашого майбутнього суспільства.
Зміст освітнього процесу з народознавства в дошкільному навчальному закладі № 4 «Пролісок» визначається Базовим компонентом дошкільної освіти і реалізується відповідно до программ розвитку, навчання, виховання дітей “Українське дошкілля” з використанням варіативної програми “Радість творчості”. На базі цих программ створено “Програму народознавчого гуртка «Майстернята»”. Робота гуртка здійснюється на основі перспективного та календарного планів, які складаються з урахуванням дидактичних принципів педагогіки та з урахуванням інтересів дітей певної вікової групи. Відповідно до тем занять та їх змісту підбираються відповідні демонстраційні та робочі матеріали. Ознайомлення гуртківців з ремеслами рідного краю здійснюється через бесіди, розповіді, екскурсії та розгляд експонатів музею, показ ілюстрацій, слайдів і, обов’язково, через безпосередню творчу діяльність самих дітей: малювання, ліплення, аплікацію, конструювання.
Заняття гуртка проводяться з вихованцями старших группах «Ромашка», «Калинка» та середньої групи «Малятко». Під час занять гуртка вихованці ознайомлюються з різними видами розпису: український, косівський, петраківський тощо. Для реалізації творчих задумів на заняттях гуртка для дітей представлені різні види засобів зображення: як традиційні: пензлі різних номерів, так і нетрадиційні: тички, зубні щітки, соски. Використовується прийом малювання пальчиком. Роботи виконуються гуашевими фарбами. Гуртківці вже добре засвоїли такі художні прийоми: накладання фарби на фарбу, прикладання, змішування фарб і отримання іншого кольору, малювання тонких і хвилястих ліній, штампування.
Цікаво проходять заняття із ліплення. Діти із захопленням створюють власними руками іграшки, використовуючи прийоми витягання з цілого шматка, відщипування, наліплювання (кахлі), розфарбовують їх, створюючи власні неповторні художні вироби.
На заняттях використовується різний природній і покидьковий матеріал, папір.
Завдяки різним формам і методам роботи діти поглиблюють свої знання з народознавста.
Увесь навчально-виховний процесс будується на основі функціонування української мови, шановливого ставлення до національної гідності людини.